Should и ought to. Упражнения с ответами
Продолжаем цикл упражнений на отработку модальных глаголов и сегодня обратимся к глаголам should и ought to. Как Вы знаете, разницы между этими глаголами нет, они оба переводятся как ‘следует’. Начнем с отработки should.
Should упражнения. Should exercises.
Упражнение 1. Write should or shouldn’t in the sentences about travelling.
Упражнение 2. Вставьте should или shouldn’t по смыслу.
Упражнение 3. You want to visit a foreign country for a holiday. You ask someone from this country for advice. Complete the questions. Use ‘do you think I should’.
1 When| visit | your country?
2 go | in the summer?
3 How| travel | when I’m there?
5 Which places | visit?
7 take | traveller’s cheques?
Пример: When do you think I should visit your country?
Упражнение 6. Say whether your friend should or shouldn’t do the following things.
eat soup every day
— I think you should eat soup every day.
eat so much chocolate
— You shouldn’t eat so much chocolate.
Упражнение 7. Составьте предложения о взаимоотношениях в семье.
talk to their parents, work harder, listen to their children, leave home, leave school, be more patient, be rude to their parents, ask friends home, be so strict, trust their children, help each other, shout at each other, be interested in each other, try to understand each other.
Ought to exercises.
Переходим к упражнениям на ought to.
Упражнение 8. Объедините части предложений с ought to.
1. Alex had no suit at all
2. In her prayer Sally was not perfect
3. Jill is a doctor
4. Little Frankie feared everything
5. It’s your birthday
6. The parents don’t want to lose Nick
8. The spaceman glanced back and saw a humanoid creature
9. This work is not for Jeffry
10. Jillian had no time to write a line but
a) except what he ought to fear.
b) that was bigger than any man ought to be.
c) and she ought to be able to help you.
d) you ought to have a cake
e) she ought to have warned them she was corning.
f) he ought to be a professor
g) as she did not know what she ought to pray for.
h) but he ought to go, as his King and his country both need him.
i) and he ought to buy new shoes too.
j) and you ought to be caught.
Ответы к упражнениям.
Exercise 4. Different answers are possible.
Should – 1, 3, 4, 5, 6,7, 10 (второй случай)
Shouldn’t — 2, 8, 9, 10 (первый случай)
1 You should always say ‘I am sorry!’ if you are wrong.
2 You should real more.
3 You should learn to play a musical instrument.
4 You should learn irregular verbs.
5 You shouldn’t start smoking.
6 You shouldn’t stay out late.
7 You should / shouldn’t spend more time with your friends.
Exercise 7. Your own answers.
1 – I, 2 – g, 3 – c, 4 – a, 5 – d, 6 – h, 7 – j, 8 – b, 9 – f, 10 — e
Не забудьте взглянуть на другие упражнения, которые помогут Вам отработать модальные глаголы can, must, may и have to. Удачи!
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
2 Комментариев для «Should и ought to. Упражнения с ответами»
Недавно начал изучать английский язык. На самом сайте ошибка: «части»
Упражнение 8. Объедините чести предложений с ought to.
Спасибо, Дмитрий, исправила. Удачи Вам в изучении английского.
Should or shouldn’t
should or shouldn’t
1. Обведите правильное слово. Рекоммендации спортсменам.
1. You should / shouldn’t go to bed late.
2. You should / shouldn’t eat healthy food.
3. You should / shouldn’t train every day.
4. You should / shouldn’t wear good sneakers.
5. You should / shouldn’t eat a big meal before you train.
6. You should / shouldn’t wear jewelry when you are playing sport.
2. Напишите вопросы и короткие ответы. Используйте should или shouldn’t.
1. She wants to be a doctor. _______________ she study medicine?
Yes, _____________.
2. I hurt my ankle. _______________ I play tennis?
No, _____________!
3. She’s tired. _______________ she go to bed?
Yes, _____________.
4. He has a headache. _______________ he listen to loud music?
No, _____________!
5. We want to travel from Poland to Russia. _______________ we go by plane?
Yes, _____________!
6. It’s 11. p.m., and they have a long drive home. _______________ they go home now?
Yes, _____________!
7. He has a big test Tomorrow. _______________ he watch TV all night?
No, _____________!
3. Обведите правильные варианты.
1. A: I’m hungry.
B: You should / shouldn’t have a sandwich.
2. A: I’m tired.
B: You should / shouldn’t watch late night movies.
3. A: I’m very thin.
B: You should / shouldn’t go on a diet.
4. A: I’m hot.
B: You should / shouldn’t wear a T-shirt.
5. A: I can’t do my homework.
B: You should / shouldn’t ask your teacher for help.
6. A: I can’t hit the ball when I play tennis.
B: You should / shouldn’t watch the ball carefully.
4. Напишите вопросы и короткие ответы, используя should или shouldn’t.
1. He wants to learn the piano. ________________ he take lessons?
Yes, ________________.
2. I want to go traveling. ________________ I save my money?
Yes, ________________.
3. She can’t do her homework. ________________ she give up?
No, ________________.
4. I don’t like my clothes. ________________ I buy some new clothes?
Yes, ________________.
5. They don’t like coffee. ________________ they drink it?
No, ________________.
6. I have a math exam on Friday. ________________ I study?
Yes, ________________.
7. I have a terrible headache. ________________ l lie down?
Yes, ________________.
5. Заполните пробелы. Используйте should или shouldn’t.
Max: You (1) ________________ eat junk food. It’s bad for you. You (2) ________________ eat more vegetables.
Ana: (3) ________________ I eat more fruit?
Max: Yes, you (4) ________________, and you (5) ________________ do more exercise.
Ana: (6) ________________ I stop when I’m tired?
Max: No, you (7) ________________. Exercise is hard work.
6. Заполните пробелы. Используйте should или shouldn’t.
Eduard: I’m going to go for a run.
Lena: You (1) ________________ warm up first. You (2) ________________ start your run before you do your warm-up exercises.
Eduard: (3) ________________ I stretch my legs?
Lena: Yes, you (4) ________________. You (5) ________________ stretch your arms, too.
Eduard: (6) ________________ I have lunch before I start?
Lena: No, you (7) ________________. It’s a bad idea to exercise after a meal.
Вы можете разместить свои варианты ответов для проверки в блоке для комментариев ниже.
Английские модальные глаголы. Упражнения (для начинающих)
Итак, дорогой English Learner, вы изучили теорию по теме «Английские модальные глаголы. Таблица. Правила для начинающих (уровень 1)» и теперь приступаем к практике. Выполнив 11 упражнений ниже, вы научитесь отличать значения основных модальные глаголов can, may, must, should и составлять с ними отрицательные и вопросительные предложения. Ниже дана краткая сводка основных значений этих глаголов.
Английские модальные глаголы. Упражнения для начинающих (уровень 1)
Упражнение 1. Выберите модальный глагол, исходя из его значения и контекста. Переведите предложения.
Упражнение 2. Сделайте данные предложения отрицательными.
Упражнение 3. Сделайте данные предложения вопросительными.
Упражнение 4. Составьте вопросы из слов и дайте на них краткий или полный ответ.
Упражнение 5. Найдите ошибки.
Упражнение 6. Выберите правильный вариант CAN’T или COULDN’T.
Идем дальше и продолжаем изучать модальные глаголы в английском языке. Вот несколько важных моментов, которые надо запомнить!
CAN’T — НЕЛЬЗЯ (общее правило, запрет)
MUSTN’T — НЕЛЬЗЯ (личное решение говорящего)
Упражнение 7. Скажите, что НЕЛЬЗЯ делать. Используйте глаголы CAN’T и MUSTN’T.
Упражнение 8. Переведите предложения с выражением НЕЛЬЗЯ. Используйте глаголы CAN’T (общее правило, запрет) и MUSTN’T (решение говорящего).
Упражнение 9. Дайте совет учителям и студентам, используя should (shouldn’t), исходя из контекста.
explain rules very well, get bad marks, give instructions, give bad marks, give nicknames, answer questions
Упражнение 10. Переведите предложения с формами модальных глаголов на английский язык.
Упражнение 11. Переведите предложения с модальными глаголами.
ОТВЕТЫ
Для получения доступа, пожалуйста, оформите подписку «ОТВЕТЫ»
Упражнения на модальные глаголы в английском языке для 6 – 9 классов
На сайте уже есть подборка сложных упражнений на модальные глаголы, сегодня я хочу предложить вам несколько упражнений более простого уровня. Эти упражнения я использую для 6 — 9 классов в качестве повторения и отработки нового материала. Все упражнения на модальные глаголы даются с ответами.
Модальные глаголы: упражнения 6 класс
Упражнение 1. Вставьте подходящий модальный глагол (can / may)
Упражнение 2. Complete the sentences with the correct modal verb. Use must, mustn’t, or don’t have to.
I _________________ (1) go to school from Monday to Friday. We ___________________ (2) wear a uniform, so I normally wear sports clothes. We ___________________ (3) arrive late, and we ___________________ (4) go to every class. In class, we __________________ (5) shout, play or sing. We _____________________ (6) have lunch at school, so I sometimes go home. When school finishes, I ___________________ (7) look after my little sister. When my parents come home I ______________________ (8) stay in, so I usually go out with my friends. When I get home, I __________________ (9) do my homework. I ____________________ (10) go to bed late, except on Fridays, when I _________________ (11) go to bed before midnight.
Упражнение 3. Вставьте подходящий модальный глагол (mustn’t / needn’t)
Упражнение 4. Вставьте подходящий модальный глагол (must / can / need)
Модальные глаголы: упражнения 7 класс
Упражнение 5. Подчеркните правильный вариант употребления модального глагола.
Упражнение 6. Вставьте подходящий модальный глагол (must / may / can)
Упражнение 7. Вставьте подходящий модальный глагол (must / may)
Упражнение 8. Вставьте подходящий модальный глагол (must / could / ought / may)
Модальные глаголы: упражнения 8 класс
Упражнение 9. Вставьте подходящий модальный глагол (must / may / need)
Упражнение 10. Complete the sentences with the positive or negative forms of must or have to.
Упражнение 11. Choose the correct modal verb in italics:
Модальные глаголы: упражнения 9 класс
Упражнение 12. Complete the sentences with the correct modal verb in italics:
Упражнение 13. Вставьте подходящий модальный глагол (must / can / should / may)
Упражнение 14. Rewrite the sentences using modal verbs
1. — Some people just don’t know how to sing. (be able to)
2. — There’s a chance that she’s in the airport. (could)
3. — I knew how to ride a horse when I was six. (could)
4. — John isn’t sure if he is going to Turkey. (might not)
5. — Do not block the emergency exit. (mustn’t)
6. — It is dangerous to use mobile phones on the plane. (mustn’t)
7. — It is necessary to fasten your seat belt for landing and taking off. (must)
9. — This is a surprise. Don’t tell anybody about it. (shouldn’t)
Упражнение 15. Complete the sentences with a suitable modal verb. Use must, don’t have to, might, should, must have, mustn’t, can’t have and shouldn’t.
Упражнение 16. Write the sentences again without changing the meaning. Use one of the modal verbs in brackets.
Ответы к упражнениям на модальные глаголы.
6 КЛАСС
Exercise 1.
1 can, 2 may/may, 3 can, 4 can, 5 may, 6 can, 7 can, 8 can, 9 can, 10 may, 11 may, 12 can
Exercise 2.
1 must, 2 don’t have to, 3 mustn’t, 4 must, 5 mustn’t, 6 don’t have to, 7 must, 8 don’t have to, 9 must, 10 mustn’t, 11 don’t have to
Exercise 3.
1 needn’t, 2 needn’t, 3 needn’t, 4 mustn’t, 5 needn’t, 6 mustn’t, 7 mustn’t, 8 mustn’t, 9 needn’t, 10 mustn’t, 11 needn’t
Exercise 4.
1 must, 2 must, 3 need, 4 need, 5 need, 6 can, 7 must, 8 can, 9 must, 10 can
7 КЛАСС
Exercise 5.
1 must, 2 shouldn’t, 3 don’t have to, 4 needn’t, 5 mustn’t, 6 don’t have to, 7 must
Exercise 6.
1 must, 2 can, 3 may, 4 can, 5 may/can, 6 must
Exercise 7.
1 may, 2 must, 3 must, 4 must, 5 must, 6 may, 7 must
Exercise 8.
1 Could, 2 could, 3 must, 4 must, 5 ought, 6 could, 7 may, 8 must, 9 ought, 10 ought
8 КЛАСС
Exercise 9.
1 May, 2 may, 3 must, 4 must, 5 must/may, 6 must, 7 may, 8 need, 9 need, 10 need, 11 must
Exercise 10.
1 don’t have to, 2 mustn’t, 3 must, 4 doesn’t have to, 5 don’t have to, 6 doesn’t have to, 7 must, 8 mustn’t
Exercise 11.
1 can’t, 2 may not, 3 might, 4 won’t be able, 5 can, 6 can
9 КЛАСС
Exercise 12.
1 shouldn’t, 2 don’t have to, 3 needn’t, 4 mustn’t, 5 must have, 6 can’t, 7 can
Exercise 13.
1 can, 2 may, 3 May, 4 can, 5 must, 6 may, 7 can, 8 should, 9 should
Exercise 14.
Exercise 15.
1 mustn’t, 2 mustn’t / shouldn’t, 3 don’t have to/needn’t, 4 might, 5 must have, 6 can’t have, 7 should, 8 must
Exercise 16.
Надеюсь, вам понравились эти упражнения на модальные глаголы.
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
8 Комментариев для «Упражнения на модальные глаголы в английском языке для 6 – 9 классов»
Упражения на отработку Should/ shouldn»t
1. Переведите предложения и определите значение модального глагола (совет, обязанность, упрек, недоумение).
1. We should think twice before buying that yacht.
2. You should have thanked the teacher.
3. A real lady should be delicate in her words and doings.
4. Why should I wash their cups?
5. She shouldn’t be so light-minded.
6. They should inform the police immediately.
7. How should I know that?
8. You should have warned me beforehand.
9. The secretary should answer the phone-calls.
10. Your son should take part in this mathematical competition.
2. Найдите к каждой проблеме из левой колонки подходящий совет из правой.
1. He is 10 years younger than Sara. A. You should go and wash it.
2. My plants are dying. B. She shouldn’t marry him.
3. I have put on 5 kilos lately. C. You should connect the charger.
4. Your hair looks greasy. D. You shouldn’t eat so many sweets.
5. My telephone battery is getting low. E. You should water them regularly.
3. Поставьте should или shouldn’t.
1. You … eat too much salt and sugar.
2. You … drive carefully.
3. It’s midnight. We … go home.
4. Your little daughter … spend so much money on toys.
5. It’s quite cold today. We … wear our jackets.
6. The service is awful here. We … complain to the manager.
7. Your shirt is dirty. You … change it.
8. The parcel is fragile. You … throw it.
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
Курс профессиональной переподготовки
Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
Онлайн-конференция для учителей, репетиторов и родителей
Формирование математических способностей у детей с разными образовательными потребностями с помощью ментальной арифметики и других современных методик
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
также Вы можете выбрать тип материала:
Общая информация
Международная дистанционная олимпиада Осень 2021
Похожие материалы
Тестовы задания для 7класса
Мониторинг по английскому языку. Базовый уровень. 11 класс.
Презентация «Модуль 3. The sounds»
Презентация по английскому языку на тему» Where to go to see a masterpiece»
Сводная таблица «Английские времена»
Тестовые задания для 9 класса
Контрольная работа по теме «Грамматика»
Презентация урока «Части тела»
Не нашли то что искали?
Воспользуйтесь поиском по нашей базе из
5189060 материалов.
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
В России пройдет эксперимент с электронными аттестатами
Время чтения: 1 минута
Стартовал Всероссийский конкурс «Лучшая столовая школы»
Время чтения: 1 минута
Роскачество предупредило об опасности для детей азартной механики в мобильных играх
Время чтения: 2 минуты
Минпросвещения дополнит цифровым модулем каждую профессию в СПО
Время чтения: 2 минуты
В Москве подписан Меморандум о развитии и поддержке классного руководства
Время чтения: 1 минута
В пяти регионах России протестируют новую систему оплаты труда педагогов
Время чтения: 2 минуты
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.